الف- ترجمه جمله،کلمه؛ کاربرد واژگان و مترادف و متضاد و درک مطلب (13 نمره)

« صورت سؤال به زبان عربی باشد وداخل پرانتز به فارسی ترجمه شود.»

( مشترك در امتحان پاياني نوبت هاي اول ،دوم و شهريور)

عناوين

نمره

1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها و تمرينات  [1]

2- سؤالات چند گزينه اي در زمينه ترجمه

3- تهيه متن متناسب با آموخته هاي دانش آموزان و طرح سوال درك مطلب مطلب (چهار سؤال با كلمات پرسشي طرح شود (2 نمره) و نيم نمره باقي مانده نيز در ارتباط با معني، مفرد و جمع باشد.)

4-تصحيح اغلاط  در كارگاه ترجمه

5- کاربرد واژگان مانند:
-   ترجمه سه کلمه عربی به فارسی و یکی فارسی به عربی  [2]
-   مترادف و متضاد 

6- تکمیل ترجمه ناقص

7-تعريب

5

1/5

2/5


1

1/5

1

0/5



ب- قواعد ( 7 نمره) « صورت سؤال به زبان عربی باشدوبه زبان فارسی ترجمه شود.» نوبت اول :

عناوين

نمره

1- معرفه و نكره
2- اعراب فرعي
3- اعراب تقديري و محلي
4- صفت و مضاف اليه
5- التحليل الصرفي و الاعراب
6- التشكيل

1
2
1
1/5
1
0/5


 

 ب- قواعد ( 7 نمره) نوبت دوم ( خرداد، شهريور و بزرگسال):

عناوين

نمره

1-معرفه و نكره
2-اعراب فرعي،تقديري و محلي
3- عدد [3]
4- صفت و مضاف اليه
5-اعراب فعل مضارع
6-معلوم و مجهول
7-افعال ناقصه
8-حروف مشبهه بالفعل و لاي نفي جنس
9- الاعراب و التحليل الصرفي
10- التشكيل

0/5
1

0/25
0/75
1
0/5
0/75
0/75
1
0/5

ب- قواعد ( 8 نمره) نوبت دوم (شهریور و بزرگسال):

عناوين

نمره

1-معرفه و نكره
2-اعراب فرعي،تقديري و محلي

3- عدد [4]
4- صفت و مضاف اليه
5-اعراب فعل مضارع
6-معلوم و مجهول
7-افعال ناقصه
8-حروف مشبهه بالفعل و لاي نفي جنس
9- الاعراب و التحليل الصرفي
10- التشكيل

0/5
1

0/25
0/75

1
0/5
0/75
0/75
0/5
0/5

 

بارم بندي  تقریبی درس عربي(2)سال دوم دبيرستان

 كليه رشته‌هابه استثناي رشته ادبيات و علوم انساني كد 1/224

پاياني نوبت اول

نمره

پاياني نوبت دوم

نمره

شهريور

نمره

درس اول

4

درس اول

1/5

درس اول

1/5

درس دوم

4

درس دوم

1

درس دوم

1

درس سوم

4

درس سوم

1

درس سوم

1

درس چهارم

4

درس چهارم

1

درس چهارم

1

درس پنجم

4

درس پنجم

2/5

درس پنجم

2/5



درس ششم

2/5

درس ششم

2/5

 

 

درس هفتم

2/5

درس هفتم

2/5

 

 

درس هشتم

2/5

درس هشتم

2/5

 

 

درس نهم

2/5

درس نهم

2/5

 

 

درس دهم

3

درس دهم

3

جمع

20

جمع

20

جمع

20

 

براي طراحي سوالات آزمون سال تحصيلي جاري، كتاب چاپ سال 92 مبناي طراحي سوال كتاب‌ فوق مي‌باشد.

 



[1] فقط تمریناتی که ترجمه آنها در کتاب خواسته شده است . در طرح سؤال سعي گردد در عبارت هاي كتاب اندکی تغييرات داده شود . امّا این کار به گونه ای انجام شود که موجب دشواری سؤال نگردد . هدف آن است که دانش آموز عین عبارات را حفظ نکند .

[2] عربی كلمه داخل جمله داده شود و زيرآن خط كشيده شود.

[3] تشخیص مطابقت عدد و معدود و احکام مربوط به معدود  از اهداف کتاب درسی نیست و طرح سؤال در این زمینه به ویژه در کنکور خطای فاحش طراح سؤال است .

[4] تشخیص مطابقت عدد و معدود و احکام مربوط به معدود  از اهداف کتاب درسی نیست و طرح سؤال در این زمینه به ویژه در کنکور خطای فاحش طراح سؤال است .


برچسب‌ها: بارم بندی عربی, دوم دبیرستان, عربی عمومی, بارم بندی 93 92