بارمبندي درس عربي(2)سال دوم دبيرستان كليه رشتهها بهاستثناي رشته ادبيات و علوم انساني كد1/224
الف- ترجمه جمله،کلمه؛ کاربرد واژگان و مترادف و متضاد و درک مطلب (13 نمره)
« صورت سؤال به زبان عربی باشد وداخل پرانتز به فارسی ترجمه شود.»
( مشترك در امتحان پاياني نوبت هاي اول ،دوم و شهريور)
|
عناوين |
نمره |
|
1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها و تمرينات [1] 2- سؤالات چند گزينه اي در زمينه ترجمه 3- تهيه متن متناسب با آموخته هاي دانش آموزان و طرح سوال درك مطلب مطلب (چهار سؤال با كلمات پرسشي طرح شود (2 نمره) و نيم نمره باقي مانده نيز در ارتباط با معني، مفرد و جمع باشد.) 4-تصحيح اغلاط در كارگاه ترجمه 5- کاربرد واژگان مانند: 6- تکمیل ترجمه ناقص 7-تعريب |
5 1/5 2/5 1 1/5 1 0/5 |
ب- قواعد ( 7 نمره) « صورت سؤال به زبان عربی باشدوبه زبان فارسی ترجمه شود.» نوبت اول :
|
عناوين |
نمره |
|
1- معرفه و نكره |
1 |
ب- قواعد ( 7 نمره) نوبت دوم ( خرداد، شهريور و بزرگسال):
|
عناوين |
نمره |
|
1-معرفه و نكره |
0/5 0/25 |
ب- قواعد ( 8 نمره) نوبت دوم (شهریور و بزرگسال):
|
عناوين |
نمره |
|
1-معرفه و نكره 3- عدد [4] |
0/5 0/25 1 |
بارم بندي تقریبی درس عربي(2)سال دوم دبيرستان
كليه رشتههابه استثناي رشته ادبيات و علوم انساني كد 1/224
|
پاياني نوبت اول |
نمره |
پاياني نوبت دوم |
نمره |
شهريور |
نمره |
|
درس اول |
4 |
درس اول |
1/5 |
درس اول |
1/5 |
|
درس دوم |
4 |
درس دوم |
1 |
درس دوم |
1 |
|
درس سوم |
4 |
درس سوم |
1 |
درس سوم |
1 |
|
درس چهارم |
4 |
درس چهارم |
1 |
درس چهارم |
1 |
|
درس پنجم |
4 |
درس پنجم |
2/5 |
درس پنجم |
2/5 |
|
درس ششم |
2/5 |
درس ششم |
2/5 | ||
|
|
|
درس هفتم |
2/5 |
درس هفتم |
2/5 |
|
|
|
درس هشتم |
2/5 |
درس هشتم |
2/5 |
|
|
|
درس نهم |
2/5 |
درس نهم |
2/5 |
|
|
|
درس دهم |
3 |
درس دهم |
3 |
|
جمع |
20 |
جمع |
20 |
جمع |
20 |
براي طراحي سوالات آزمون سال تحصيلي جاري، كتاب چاپ سال 92 مبناي طراحي سوال كتاب فوق ميباشد.
[1] فقط تمریناتی که ترجمه آنها در کتاب خواسته شده است . در طرح سؤال سعي گردد در عبارت هاي كتاب اندکی تغييرات داده شود . امّا این کار به گونه ای انجام شود که موجب دشواری سؤال نگردد . هدف آن است که دانش آموز عین عبارات را حفظ نکند .
[2] عربی كلمه داخل جمله داده شود و زيرآن خط كشيده شود.
[3] تشخیص مطابقت عدد و معدود و احکام مربوط به معدود از اهداف کتاب درسی نیست و طرح سؤال در این زمینه به ویژه در کنکور خطای فاحش طراح سؤال است .
[4] تشخیص مطابقت عدد و معدود و احکام مربوط به معدود از اهداف کتاب درسی نیست و طرح سؤال در این زمینه به ویژه در کنکور خطای فاحش طراح سؤال است .
برچسبها: بارم بندی عربی, دوم دبیرستان, عربی عمومی, بارم بندی 93 92
وبلاگ کانون عربی دهدشت